Гурток "Талановиті пальчики"
Будьмо знайомі : керівник гуртка Долиняк Світлана Володимирівна. Освіта вища, закінчила Глухівський державний педагогічний університет імені Олександра Довженка. Спеціальність "Початкове навчання. Дошкільне виховання". Кваліфікація - вчитель початкових класів, вихователь дітей дошкільного віку, організатор дошкільного виховання.
З 2021 року, з вересня місяця почала проводити заняття гуртка"Талановиті пальчики" з дітьми старшого дошкільного віку.
Проблема , над якою працюю :
«Креативність як базова особистісна якість розвитку творчості дошкільника»
В останні роки все частіше говорять про креативність, як базову якість особистості та розвиток творчих здібностей дошкільників і це не випадково, адже життя в епоху науково-технічного прогресу стає різноманітнішим і складнішим та потребує від людини не стандартних, звичних дій, а гнучкості мислення, швидкої орієнтації та адаптації до нових умов, творчого вирішення великих і малих проблем. Розвиток у вихованців креативності — важлива мета навчально-виховного процесу. Креативними мають бути як процес діяльності так і її результат, як процес виховання, так і навчання старших дошкільників.
Становлення особистості дитини починається з її народження - в цей період
навчанням і вихованням малюка займаються батьки. Наше завдання, після приходу
дитини в дитячий садок, продовжити цей процес. Батьки приводять до нас дітей,
щоб ми не тільки навчили їх рахувати, правильно розмовляти, але й розвинули
творчу особистість.
Неординарний підхід до виявлення творчих здібностей у дітей дошкільного
віку та створення відповідних умов для їх розвитку - одне із пріоритетних
завдань педагогічних працівників дошкільної галузі і є запорукою успіху у
формуванні творчо спрямованої особистості дошкільника.
В оновленому Базовому компоненті дошкільної освіти у розділі «Дитина у
світі культури» зазначається, що дитина
повинна прагнути відійти від шаблону, виявляти вигадку та фантазію,
винахідливість, експериментувати, удосконалювати. При цьому вона має вміти
передавати свої думки, почуття, стан, настрій, фантазії через образотворчу
діяльність.
Творчість в образотворчій
діяльності дошкільника – це здатність знаходити ідеї в складних ,незвичних
ситуаціях, нестандартно бачити й використовувати реальні предмети, здатність
змінювати форму об’єкта, щоб він виступав у новій якості, здатність оригінально
використовувати й поєднувати різні засоби художньої виразності з елементами
інтеграції видів образотворчої діяльності, результатом чого є власний художній
твір. Дитяча образотворчість дає змогу розкритися типовим та індивідуально –
особистісним рисам. Кожній дитині притаманні свій склад розуму, своя логіка ,її
думки свіжі ,а в душі заховано багато невимовленого змісту, який шукає собі
найкращого вираження.
Радість подолання, радість відкриття і радість творчості малюки відчувають,
знайомлячись з інноваційними технологіями, які пропагуються на сторінках
журналів «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Джміль».
Дітям подобається поєднувати різні художні матеріали ( фарби, клей
пластилін, свічки та ін.). Під час таких занять діти отримують справжнє
задоволення, адже вони працюють самостійно і створюють те, що уявляють.
Поряд із заняттями з малювання та аплікації проводяться заняття з ліплення. Малята люблять ліпити. Вони із задоволенням розминають у своїх маленьких долоньках шматочки різних пластичних матеріалів: пластиліну, солоного тіста.
Аплікація, ліплення розвивають у
дітей бажання творчо мислити, допомагають виховувати цікавість до
образотворчого мистецтва.
До ефективних педагогічних умов розвитку творчих здібностей дошкільників
засобами образотворчої діяльності належать:
- моделювання педагогічного
процесу з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей малят;
- інтеграція різних видів
діяльності дітей;
- розвиток у дітей
спостережливості, збагачення словника, навчання різних технік і способів
зображення;
- ознайомлення дітей з етапами
творчого пошуку;
- забезпечення всіма
необхідними матеріалами для самостійної образотворчої діяльності дітей;
- використання продуктів
дитячої образотворчої діяльності для подарунків малятам і рідним, для
прикрашання інтер'єру приміщення ДНЗ, для виставок, ігор тощо.
Досвід показує, що одне з найбільш важливих умов успішного розвитку дитячої художньої творчості - різноманітність і варіативність роботи з дітьми на заняттях. Новизна обстановки, незвичайний початок роботи, красиві і різноманітні матеріали, цікаві для дітей неповторювані завдання, можливість вибору і ще багато інших чинників - ось що допомагає не допустити в дитячу образотворчу діяльність одноманітність і нудьгу, забезпечує жвавість і безпосередність дитячого сприйняття та діяльності. Кожного разу я створюю нову ситуацію так, щоб діти, з одного боку, могли застосувати засвоєні раніше знання, навички, вміння, з іншого - шукали нові рішення, творчі підходи.
Середа 17 листопада
Доброго ранку, діти, батьки. Сьогодні ми з вами будемо малювати зимове деревце.
Понеділок 15 листопада( 16 листопада)
Доброго ранку, діти, батьки. Сьогодні ми з вами будемо малювати їжачка. Перегляньте, будь ласка, відео із цікавими фактами про їжачка.
Молодці, діти . Отож, починаємо малювати.
Середа 10 листопада
Доброго ранку, діти, батьки. Сьогодні ми з вами будемо малювати полуничку. Готуємо альбом, простий олівець, кольорові олівці.
Понеділок 08 листопада( 09 листопада)
Доброго ранку, діти, батьки. Сьогодні ми з вами будемо малювати осінні листочки, але перед тим як розпочати роботу, переглянемо відео : чому листочки жовтіють і опадають, якої форми бувають листочки.
А зараз почнемо малювати. Готуємо своє робоче місце.Дістаємо фарби, пензлики, наливаємо у склянку воду. Починаємо переглядати відео та малювати.
Середа 03 листопада 2021
Доброго ранку, діти, батьки. Сьогодні ми познайомимося із новим способом малювання по - вологому. Будемо малювати на тему "Ідуть дощі". Перегляньте, будь ласка, відео та виконайте роботу.
Вівторок 02 листопада 2021
Доброго ранку, діти, батьки. Сьогодні ми будемо малювати осінній пейзаж за допомогою відбитка листям та тичками ватними паличками. Перегляньте, будь ласка , відео та виконайте роботу.
Понеділок 01 листопада 2021
Доброго ранку шановні батьки, діти. Сьогодні ми з вами будемо малювати осіннє деревце методом тичка ватними паличками. Перегляньте, будь ласка, відео, на якому зображено покрокове малювання деревця та виконайте роботу. Готові роботи сфотографуйте та надішліть мені у Вайбер.
Гурток "Творча майстерня"
Будьмо знайомі : керівник гуртка Долиняк Світлана Володимирівна. Освіта вища - Глухівський державний педагогічний університет імені Олександра Довженка.
Педагогічний стаж роботи - 25 років.
З 2017 року працюю керівником гуртка"Творча майстерня"
Проблема , над якою працюю :
Розвиток творчих здібностей дітей техніками моделювання з паперу.
Основними напрямами роботи є виготовлення моделей і художніх виробів у техніках моделювання за готовими розгортками та схемами: оригамі, паперопластики, квілінга, скрапбукінга, гофрування, печворка та похідних від них техніках.
Для роботи з папером ці техніки є цікавими. Вони вчать розрізняти та аналізувати характерні особливості об’ємних форм; формують у здобувачів освіти основи просторового мислення, уміння концентрувати увагу, знаходити кольорове вирішення; стимулюють розвиток допитливості, фантазії, розвивають дрібну моторику рук, виховують акуратність та старанність, інтерес до звичаїв і традицій свого народу та культур народів світу; допомагають виробити естетичний смак.
Теоретичні заняття чергую із практичною роботою, якій
надаю перевагу. Теми подаю в порядку зростання складності матеріалу.
Окремі теми повторюються на різних рівнях навчання залежно від ступеня складності навчального матеріалу.
На перших заняттях приділяю значну увагу оволодінню
навичками складання паперу, охайності під час вирізування контурів,
ознайомленню з папером різних видів та його властивостями.
Повторення раніше вивченого матеріалу дає можливість глибше засвоїти програму, стимулювати розвиток пам’яті, а дітям, які щойно прийшли – швидше адаптуватися
до роботи.
Для отримання належного результату та досягнення поставленої мети застосовую різноманітні форми та методи, які варіюю залежно від рівня навчання: бесіда, розповідь-пояснення, дискусія, інструктаж; пробні вправи, тренувальні вправи, індивідуальні та творчі завдання; виконання за зразком під керівництвом педагога; демонстрація наочного навчання; порівняльний аналіз, моделювання кінцевого очікуваного результату, колективної творчої діяльності, пізнавальні конкурси, ігри тощо.
Для оцінки рівня знань і роботи вихованця використовую такі
форми контролю: опитування, захист творчої роботи, виконання контрольних
вправ, участь у конкурсах, виставках, змаганнях.
Результатами роботи є шкільні виставки, творчі звіти, участь у конкурсах.
Шкільні виставки
Робота на заняттях
Участь у конкурсах
Підготовка до конкурсу - акції "Дякую тобі, лікарю"
Добрий день, діти. Тема нашого заняття .Поняття кусудам, історія розвитку. Класичні кусудами. Кусудами в оформленні інтер’єру та подарунку.
Кусуда́ма (яп. 薬玉 — «лікарська куля») — один з найдавніших декоративних традиційних японських виробів у техніці оригамі. «Кусурі» японською мовою означає «ліки», «тама» — «куля». Отже, слово «кусудама» можна перекласти як «лікарська куля». Разом з тим, так називаються декоративні кулясті конструкції, зібрані з паперових квіток, розеток або модулів іншої форми.
Величезні паперові кулі здавна використовувалися японцями під час синтоїстських релігійних містерій «каґура» як символи сонця. У той час їхня поверхня складалася з голівок щільно притиснутих одна до одної паперових гвоздик. Сьогодні жодне японське свято в храмі або в будинку не обходиться без кусудам, тільки виготовлення їх у техніці оригамі вимагає набагато більше часу в порівнянні з фігурками, складеними тільки з одного квадрата, оскільки для виконання деяких куль потрібні десятки модулів.
Кусудами нерідко підвішували в кімнаті хворого. Одержавши в подарунок подібну роботу, як правило, зроблену кількома людьми, людина, що занедужала, сприймала її як символ побажання якнайшвидшого одужання — своєрідний знак загальної уваги й турботи.
Існує кілька варіантів класичних паперових кусудам, разом з тим, з'являється все більше й більше авторських розробок, що вже потрапили в книги японських оригамістів Макото Ямаґучі й Томоко Фузе, голландки Евердіен Тіглаар і деяких інших авторів.
Кусудами зазвичай збирають із шести однакових модулів, які є сторонами куба, і підвішують на тонку кольорову мотузочку до стелі або лампи. Знизу для прикраси зазвичай прикріплюють зроблену з ниток китицю.
Великдень – найбільше християнське свято. Цей день має ще одну назву – Пасха.
Є багато свят, які люблять зустрічати українці. Але одним з головних є весняне свято – Великдень. Це світле і добре свято несе з собою віру, надію і любов.
Діти, відгадайте, будь ласка, загадку
Як уродилась, то була я біла,
Тепер подивіться — рябенька я стала.
Мені змалювала Оксаночка бочки
У жовті, червоні і білі квіточки.
Лежу на столі біля круглої паски,
Моргаю до сиру, сміюсь до ковбаски,
До хрону, до масла, до баби сміюся,
А ну, відгадай лишень, як я звуся!
Ось, ми сьогодні виготовимо з паперу гарну писанку.
Діти, прослухайте легенду про писанки та крашанки.
— Існує легенда. Коли Ісуса розіп'яли на хресті, з його ран поточилася кров. З кожної краплинки виникла червона крашанка. А сльози Матері Божої, яка стояла під хрестом, молилась і гірко плакала, капали на ті червоні крашанки. І кожна крашанка перетворювалася на писанку.
Зібравши всі писанки та крашанки в хустину, Богородиця пішла до Пілата просити дозволу, щоб поховати свого Сина дорогого. Дорогою вона дарувала писанки дітям і наказувала їм жити в злагоді та мирі. З того часу бабусі, мами та сестри розписують до цього дня писанки та фарбують крашанки.
А ще сьогодні ми будемо виготовляти гарні великодні сувеніри : кошик, курчатко, кролик.
Ця іграшка популярна через свою простоту — виготовити її просто навіть новачку в мистецтві складання
Використовувати папір для створення іграшок, на думку вчених, почали 2000 років тому в Китаї, де
Набільш ранньою відомою датою створення паперового літачка слід визнати 1909 рік. Тим не менше,
Як це відбувається?
Польоти паперових літаків підкоряються другому закону Ньютона: сила (в даному випадку підйомна)
Іншими словами, літачок летить тим швидше і довше, ніж сильніше буде кидок, за винятком випадків,
Аркуш паперу неможливо закинути так само далеко, як маленький камінчик, який має таку ж вагу: вся справа
запитання , то пишіть мені на вайбер або телефонуйте .
29 жовтня
Зразки витинанки - Берегині.
Добрий день , діти !
З 15 жовтня ми з вами будемо працювати дещо інакше, але я думаю не менш цікаво. Щочетверга та щоп’ятниці ви будете заходити на мій блог, де я буду для вас викладати презентації, відео – заняття, технологічні картки тощо з теми гурткової роботи.
15 жовтня.
Тема. Витинанки: суть поняття. Історія виникнення витинанки. Техніки та способи витинання. Українські майстри витинанки.
Витинанка – орнаментарні і фігурні прикраси житла, ажурно витяті ножицями, штам пельками, ножем з білого або кольорового паперу.
Історія виникнення
витинанки
Ажурні витинанки відомі ще з V ст. до н.е. Це були вироби з шкіри та хутра. Перші паперові прикраси, які можна вважати аналогами традиційних витинанок в Україні, виникли в Китаї і пов’язані з винаходом там паперу.
Витинанка в Україні відома з ХІХ ст. коли була побудована перша паперова фабрика. З того часу українці прикрашають своє житло цими витворами мистецтва
Однокольорові.
Витинанки , які виконані в одному кольорі
Багатокольорові
При створенні яких використовують декілька кольорів
З підкладкою
Які розташовані на тлі іншого кольору
ажурні , силуетні , одинарні, складні, аплікаційні,
накладні, складені.
Ажурні зображення міститься у прорізях.
Одинарні виготовленні з одного аркушу паперу
Аплікаційні
Накладні :накладені одна на одну гіркою
Складені
Витинанки, зображення яких утворені з окремих елементів
Одним із відомих українських майстрів витинанки є Микола Матвійович Теліженко — український скульптор, графік. Заслужений художник України, член Національної спілки художників України та Національної спілки майстрів народного мистецтва України. Народився 16 березня 1951 року у місті Звенигородці Черкаської області.
Перегляньте, будь ласка , відео.
Добрий день, діти. Сьогодні ми переходимо до практичних занять з теми «Витинанки».
Тема. Практична робота . Виготовлення серветок.
Виготовляємо квадратну серветку – витинанку та круглу серветку - витинанку.
Немає коментарів:
Дописати коментар