Гурткова робота

Гурток "Талановиті пальчики"

Будьмо знайомі : керівник гуртка Долиняк Світлана Володимирівна. Освіта вища, закінчила  Глухівський державний педагогічний університет імені Олександра Довженка. Спеціальність "Початкове навчання. Дошкільне виховання". Кваліфікація - вчитель початкових класів, вихователь дітей дошкільного віку, організатор дошкільного виховання.

З 2021 року, з вересня місяця почала проводити заняття гуртка"Талановиті пальчики" з дітьми старшого дошкільного віку.

 Проблема , над якою працюю : 

«Креативність як базова особистісна якість розвитку творчості дошкільника»

В останні роки все частіше говорять про креативність, як базову якість особистості та розвиток творчих здібностей дошкільників і це не випадково, адже життя в епоху науково-технічного прогресу стає різноманітнішим і складнішим та потребує від людини не стандартних, звичних дій, а гнучкості мислення, швидкої орієнтації та адаптації до нових умов, творчого вирішення великих і малих проблем. Розвиток у вихованців креативності — важлива мета навчально-виховного процесу. Креативними мають бути як процес діяльності так і її результат, як процес виховання, так і навчання старших дошкільників. 

Становлення особистості дитини починається з її народження - в цей період навчанням і вихованням малюка займаються батьки. Наше завдання, після приходу дитини в дитячий садок, продовжити цей процес. Батьки приводять до нас дітей, щоб ми не тільки навчили їх рахувати, правильно розмовляти, але й розвинули творчу особистість.

Неординарний підхід до виявлення творчих здібностей у дітей дошкільного віку та створення відповідних умов для їх розвитку - одне із пріоритетних завдань педагогічних працівників дошкільної галузі і є запорукою успіху у формуванні творчо спрямованої особистості дошкільника.

В оновленому Базовому компоненті дошкільної освіти у розділі «Дитина у світі культури»  зазначається, що дитина повинна прагнути відійти від шаблону, виявляти вигадку та фантазію, винахідливість, експериментувати, удосконалювати. При цьому вона має вміти передавати свої думки, почуття, стан, настрій, фантазії через образотворчу діяльність.

    Творчість в образотворчій діяльності дошкільника – це здатність знаходити ідеї в складних ,незвичних ситуаціях, нестандартно бачити й використовувати реальні предмети, здатність змінювати форму об’єкта, щоб він виступав у новій якості, здатність оригінально використовувати й поєднувати різні засоби художньої виразності з елементами інтеграції видів образотворчої діяльності, результатом чого є власний художній твір. Дитяча образотворчість дає змогу розкритися типовим та індивідуально – особистісним рисам. Кожній дитині притаманні свій склад розуму, своя логіка ,її думки свіжі ,а в душі заховано багато невимовленого змісту, який шукає собі найкращого вираження.

Радість подолання, радість відкриття і радість творчості малюки відчувають, знайомлячись з інноваційними технологіями, які пропагуються на сторінках журналів «Дошкільне виховання», «Палітра педагога», «Джміль».

Дітям подобається поєднувати різні художні матеріали ( фарби, клей пластилін, свічки та ін.). Під час таких занять діти отримують справжнє задоволення, адже вони працюють самостійно і створюють те, що уявляють.

Поряд із заняттями з малювання та аплікації проводяться заняття з ліплення. Малята люблять ліпити. Вони із задоволенням розминають у своїх маленьких долоньках шматочки різних пластичних матеріалів: пластиліну, солоного тіста.

 Аплікація, ліплення розвивають у дітей бажання творчо мислити, допомагають виховувати цікавість до образотворчого мистецтва.

До ефективних педагогічних умов розвитку творчих здібностей дошкільників засобами образотворчої діяльності належать:

-        моделювання педагогічного процесу з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей малят;

-        інтеграція різних видів діяльності дітей;

-        розвиток у дітей спостережливості, збагачення словника, навчання різних технік і способів зображення;

-        ознайомлення дітей з етапами творчого пошуку;

-        забезпечення всіма необхідними матеріалами для самостійної образотворчої діяльності дітей;

-        використання продуктів дитячої образотворчої діяльності для подарунків малятам і рідним, для прикрашання інтер'єру приміщення ДНЗ, для виставок, ігор тощо.

  Досвід показує, що одне з найбільш важливих умов успішного розвитку дитячої художньої творчості - різноманітність і варіативність роботи з дітьми на заняттях. Новизна обстановки, незвичайний початок роботи, красиві і різноманітні матеріали, цікаві для дітей неповторювані завдання, можливість вибору і ще багато інших чинників - ось що допомагає не допустити в дитячу образотворчу діяльність одноманітність і нудьгу, забезпечує жвавість і безпосередність дитячого сприйняття та діяльності. Кожного разу я створюю нову ситуацію так, щоб діти, з одного боку, могли застосувати засвоєні раніше знання, навички, вміння, з іншого - шукали нові рішення, творчі підходи. 
















Середа 6 квітня 2022

Доброго ранку, діти, батьки.Сьогодні ми розпочнемо малювати рукавички різної форми та з різними візерунками. Сьогодні ми намалюємо пару рукавичок із запропонованих на відео. Обирайте, які вам найбільше до вподоби.Решту рукавичок ми будемо продовжувати малювати на наступному тижні у понеділок та вівторок.





Понеділок 4 квітня 2022

Доброго ранку, діти , батьки.Бажаю всім нам тиші, спокою, мирного неба, перемога буде за нами. Усе буде добре! Усе буде Україна! Сьогодні ми з вами будемо малювати сніговичка. Перегляньте, будь ласка, відео та оберіть одного сніговика, який вам найбільше сподобався та намалюйте його. Завтра ми ще раз повернемося до малювання сніговиків та намалюємо ще одного , який вам до вподоби.





01 лютого 2022

Доброго ранку, діти, батьки. Сьогодні ми з вами будемо виготовляти аплікацію на тему "Рибка в акваріумі". Діти, а де живуть рибки? А в дитячому садку, чи вдома , де живуть?( В акваріумі) А що ще в акваріумі є окрім рибок? (Водорослі, камінці )А що таке водорослі і для чого вони потрібні?(Виділяють кисень у воду , який необхідний для дихання рибок, а ще у водорослях можна виводити маленьких діток) Рибки можуть бути різноманітними : великими, маленькими, різного кольору. Діти, давайте покажемо, як плавають рибки. Складаємо долоні разом та ворушимо ними. А зараз я пропоную вам самим створити чудо - рибку, яка виконає всі ваші бажання. А найцікавіше, що створювати ми її будемо з геометичних фігур - кіл. Ця робота розрахована на два заняття. На першому - ми вирізаємо кола, на другому наклеюємо всі необхідні деталі для рибки.




31 січня 2022

Доброго ранку , діти, батьки. Сьогодні ми з вами будемо виготовляти аплікацію "Наша ферма". Діти, хто живе на фермі? Як назвати цих тварин одним словом? На минулому занятті ми з вами вже заселяли деяких домашніх тварин на ферму. А сьогодні на ферму ми заселимо  курку з курчам.




Середа 17 листопада

Доброго ранку, діти, батьки. Сьогодні ми з вами будемо малювати зимове деревце.



Понеділок 15 листопада( 16 листопада)

Доброго ранку, діти, батьки. Сьогодні ми з вами будемо малювати їжачка. Перегляньте, будь ласка, відео із цікавими фактами про їжачка.


Молодці, тепер ви будете знати про їжачка трішки більше цікавих фактів.
А зараз підготуємо робоче місце до малювання. Візьмемо гуашеві фарби, склянку з водою, маленький та середній пензлики, зубну щітку.
Та спочатку ми з вами пограємося з нашими пальчиками, розімнемо їх.

Молодці, діти . Отож, починаємо малювати.


Середа 10 листопада

Доброго ранку, діти, батьки. Сьогодні ми з вами будемо малювати полуничку. Готуємо альбом, простий олівець, кольорові олівці. 









Понеділок 08 листопада( 09 листопада)

Доброго ранку, діти, батьки. Сьогодні ми з вами будемо малювати осінні листочки, але перед тим як розпочати роботу, переглянемо відео : чому листочки жовтіють і опадають, якої форми бувають листочки.


А зараз почнемо малювати. Готуємо своє робоче місце.Дістаємо фарби, пензлики, наливаємо у склянку воду. Починаємо переглядати відео та малювати.




Середа 03 листопада 2021

Доброго ранку, діти, батьки. Сьогодні ми познайомимося із новим способом малювання по - вологому. Будемо малювати на тему "Ідуть дощі". Перегляньте, будь ласка, відео та виконайте роботу.


Вівторок 02 листопада 2021

Доброго ранку, діти, батьки. Сьогодні ми будемо малювати осінній пейзаж за допомогою відбитка листям та тичками  ватними паличками. Перегляньте, будь ласка , відео та виконайте роботу.


Понеділок 01 листопада 2021

Доброго ранку шановні батьки, діти. Сьогодні ми з вами будемо малювати осіннє деревце методом тичка ватними паличками. Перегляньте, будь ласка, відео, на якому зображено  покрокове малювання деревця та виконайте роботу. Готові роботи сфотографуйте та надішліть мені у Вайбер.





Гурток "Творча майстерня"

Будьмо знайомі : керівник гуртка Долиняк Світлана Володимирівна. Освіта вища - Глухівський державний педагогічний університет імені Олександра Довженка.


Педагогічний стаж роботи - 25 років.

З 2017 року працюю керівником гуртка"Творча майстерня"

Проблема , над якою працюю : 

Розвиток творчих здібностей дітей техніками моделювання з паперу.

Основними напрямами роботи є виготовлення моделей і художніх виробів у техніках моделювання за готовими розгортками та схемами: оригамі, паперопластики, квілінга, скрапбукінга, гофрування, печворка та похідних від них техніках.

Для роботи з папером ці техніки є цікавими. Вони вчать розрізняти та аналізувати характерні особливості об’ємних форм; формують у здобувачів освіти основи просторового мислення, уміння концентрувати увагу, знаходити кольорове вирішення; стимулюють розвиток допитливості, фантазії, розвивають дрібну моторику рук, виховують акуратність та старанність, інтерес до звичаїв і традицій свого народу та культур народів світу; допомагають виробити естетичний смак.

Теоретичні заняття чергую із практичною роботою, якій надаю   перевагу. Теми подаю в порядку зростання складності матеріалу. Окремі   теми повторюються на різних рівнях навчання залежно від ступеня   складності навчального матеріалу.

На перших заняттях  приділяю значну увагу оволодінню навичками   складання паперу, охайності під час вирізування контурів, ознайомленню з   папером різних видів та його властивостями.

Повторення раніше вивченого матеріалу дає можливість глибше   засвоїти програму, стимулювати розвиток пам’яті, а дітям, які щойно  прийшли швидше адаптуватися до роботи.

 Для отримання належного результату та досягнення поставленої  мети  застосовую різноманітні форми та методи, які варіюю   залежно від рівня навчання: бесіда, розповідь-пояснення, дискусія, інструктаж;   пробні вправи, тренувальні вправи, індивідуальні та творчі завдання;   виконання за зразком під керівництвом педагога; демонстрація наочного   навчання; порівняльний аналіз, моделювання кінцевого очікуваного   результату, колективної творчої діяльності, пізнавальні конкурси, ігри тощо.

Для оцінки рівня знань і роботи вихованця використовую такі форми  контролю: опитування, захист творчої роботи, виконання контрольних вправ, участь у конкурсах, виставках, змаганнях.


Результатами роботи є шкільні виставки, творчі звіти, участь у конкурсах.


Шкільні виставки





                                  Виготовлення подарунків воїнам АТО








Робота на заняттях






Участь у конкурсах





























Підготовка до конкурсу - акції "Дякую тобі, лікарю"

























2021 рік
Участь у конкурсі робіт  декоративно - прикладної творчості на тему "Пожежі краще запобігти !"


Участь у проєкті "Мішечок"
















П"ятниця 23 квітня


Добрий день, діти. Тема нашого заняття .Поняття кусудам, історія розвитку. Класичні кусудами. Кусудами в оформленні інтер’єру та подарунку.


Кусуда́ма (яп. 薬玉 — «лікарська куля») — один з найдавніших декоративних традиційних японських виробів у техніці оригамі. «Кусурі» японською мовою означає «ліки», «тама» — «куля». Отже, слово «кусудама» можна перекласти як «лікарська куля». Разом з тим, так називаються декоративні кулясті конструкції, зібрані з паперових квіток, розеток або модулів іншої форми.

Величезні паперові кулі здавна використовувалися японцями під час синтоїстських релігійних містерій «каґура» як символи сонця. У той час їхня поверхня складалася з голівок щільно притиснутих одна до одної паперових гвоздик. Сьогодні жодне японське свято в храмі або в будинку не обходиться без кусудам, тільки виготовлення їх у техніці оригамі вимагає набагато більше часу в порівнянні з фігурками, складеними тільки з одного квадрата, оскільки для виконання деяких куль потрібні десятки модулів.

Кусудами нерідко підвішували в кімнаті хворого. Одержавши в подарунок подібну роботу, як правило, зроблену кількома людьми, людина, що занедужала, сприймала її як символ побажання якнайшвидшого одужання — своєрідний знак загальної уваги й турботи.

Існує кілька варіантів класичних паперових кусудам, разом з тим, з'являється все більше й більше авторських розробок, що вже потрапили в книги японських оригамістів Макото Ямаґучі й Томоко Фузе, голландки Евердіен Тіглаар і деяких інших авторів.

Кусудами зазвичай збирають із шести однакових модулів, які є сторонами куба, і підвішують на тонку кольорову мотузочку до стелі або лампи. Знизу для прикраси зазвичай прикріплюють зроблену з ниток китицю.

Детальніше можна ознайомитися на сайті https : // silikon-mag.сom.ua kusudama

Четвер 22 квітня

Добрий день, діти. Тема нашого заняття . Практична  робота . Виготовлення сувенірів до Великодніх свят.

Великдень – найбільше християнське свято. Цей день має ще одну назву – Пасха.

Є багато свят, які люблять зустрічати українці. Але одним з головних є весняне свято – Великдень. Це світле і добре свято несе з собою віру, надію і любов.


Діти, відгадайте, будь ласка, загадку

Як уродилась, то була я біла,

Тепер подивіться — рябенька я стала.

Мені змалювала Оксаночка бочки

У жовті, червоні і білі квіточки.

Лежу на столі біля круглої паски,

Моргаю до сиру, сміюсь до ковбаски,

До хрону, до масла, до баби сміюся,

А ну, відгадай лишень, як я звуся!

Ось, ми сьогодні виготовимо з паперу гарну писанку.



Діти, прослухайте легенду про писанки та крашанки.

— Існує легенда. Коли Ісуса розіп'яли на хресті, з його ран поточилася кров. З кожної краплинки виникла червона крашанка. А сльози Матері Божої, яка стояла під хрестом, молилась і гірко плакала, капали на ті червоні крашанки. І кожна крашанка перетворювалася на писанку.

Зібравши всі писанки та крашанки в хустину, Богородиця пішла до Пілата просити дозволу, щоб поховати свого Сина дорогого. Дорогою вона дарувала писанки дітям і наказувала їм жити в злагоді та мирі. З того часу бабусі, мами та сестри розписують до цього дня писанки та фарбують крашанки.

А ще сьогодні ми будемо виготовляти гарні великодні сувеніри : кошик, курчатко, кролик.






П"ятниця 16 квітня

Добрий день, діти. Тема нашого заняття . Практична  робота . Виготовлення виробів із квадратного аркуша паперу.
Ваза з паперу може стати декоративною прикрасою будинку і незвичайним сувенірним подарунком. Зробити її можна найрізноманітнішими способами орігамі.
Спосіб 1.

Спосіб 2.



Четвер 15 квітня 2021

Добрий день, діти. Тема нашого заняття . Практична  робота . Виготовлення виробів із квадратного аркуша паперу. «Квіти та листочки» 
Почнемо з простої квітки з стеблом та листочком.


Перегляньте, будь ласка, відео та складіть з паперу тюльпан з листям.



П"ятниця 9 квітня 2021 

Добрий  день , діти. Сьогодні ми з вами будемо виготовляти паперові кораблики різних моделей.

Модель класичного кораблика. Перегляньте , будь ласка, відео та складіть модель.



Модель парусника. За схемою, будь ласка, складіть парусник.






Четвер 8 квітня 2021


Добрий день , діти. Тема нашого заняття. Практична робота. Виготовлення виробів із квадратного аркуша паперу  « Літаки». 
Діти, я думаю ви усі дуже часто задумувались над тим , чому літають паперові літачки?
Паперовий літак — іграшковий літак, зроблений з паперу. Ймовірно, він є найбільш поширеною формою 
аерограми, що є однією із гілок оригамі.

Ця іграшка популярна через свою простоту — виготовити її просто навіть новачку в мистецтві складання 
паперу. Найпростіший літачок потребує всього шести кроків для повного складання.

Історія
Використовувати папір для створення іграшок, на думку вчених, почали 2000 років тому в Китаї, де 
виготовлення та запуск повітряних зміїв було популярною формою проведення часу.
Набільш ранньою відомою датою створення паперового літачка слід визнати 1909 рік. Тим не менше,
 найбільш поширена версія час винайдення та ім"я винахідника — 1930 рік, Джек Нортроп. Він використовував
 паперові літачки для тестування нових ідей при конструюванні реальних літаків.
З іншої сторони, можливо, що паперові літачки були ще в час вікторіанської Англії.

Як це відбувається?
Польоти паперових літаків підкоряються другому закону Ньютона: сила (в даному випадку підйомна) 
дорівнює швидкості зміни кількості руху.
Іншими словами, літачок летить тим швидше і довше, ніж сильніше буде кидок, за винятком випадків, 
коли щось (найчастіше тремтливий клаптик паперу в носовій частині або бовтаються опущені крила)
 створює опір і уповільнює просування літачка вперед.
Чому не можна далеко закинути паперовий літак?
Аркуш паперу неможливо закинути так само далеко, як маленький камінчик, який має таку ж вагу: вся справа 
в опорі, поєднанні опору повітря і турбулентності. Опір повітря, викликане його в’язкістю, пропорційно площі 
поперечного перерізу лобовій частині літака, інакше кажучи, залежить від того, наскільки великий ніс літака,
 якщо дивитися на нього спереду.

Отже, сьогодні ми виготовимо паперові літачки різних моделей. Ви спробуєте їх запустити, якщо літачок буде летіти довго і швидко, значить, ви усе зробили правильно, якщо ні - то виправте помилку і спробуйте ще раз . Якщо  у вас, щось не виходить , то пишіть мені у вайбер групу або телефонуйте, будемо розбиратися разом.




Четвер 1 квітня 2021
   
Добрий день, діти. 

Тема нашого заняття. Виготовлення виробів із квадратного аркуша паперу: тварини (голуб, зайчик, лисичка)
Перегляньте, будь ласка , відео та складіть з аркуша паперу голуба, зайчика та лисичку.








П"ятниця 2 квітня 2021 

Добрий день, діти. Сподіваюсь у вас усе добре, ніхто не хворіє. Отож, продовжуємо нашу роботу над розділом "Оригамі". Тема сьогоднішнього заняття 
Виготовлення виробів із квадратного аркуша паперу «Шапочки-оригамі». Ми з вами виготовимо шапочку лікаря та кепку. Потім їх подаруємо дітям у дитячий садок, нехай граються.







Четвер 25 березня 2021 
Добрий день, діти. Сьогодні ми розпочинаємо наші заняття з гурткової роботи дистанційно. Хотілося, звичайно, щоб ми працювали очно, але нажаль карантин вніс свої корективи в нашу роботу. Ми продовжуємо роботу над розділом "Моделі оригамі на основі базових форм " і сьогодні будемо складати з паперу : жабку, ірис, дзвіночок. Перегляньте , будь ласка, відео. Якщо у вас під час роботи виникнуть 
запитання , то пишіть мені на вайбер або телефонуйте .







П"ятниця 26 березня 2021

Добрий день, діти . Як я зрозуміла, з нашого вчорашнього спілкування у вайбер - групі, ви всі змогли скласти з паперу жабку, ірис, дзвіночок. А дехто і не одну модель. Молодці! Сьогодні тема нашого заняття "Конкурс на краще знання базових форм і відомих виробів з них". Давайте зараз з вами повторимо , які ж існують базові форми оригамі. Для цього зайдіть на сайт samorobku.in.ua . Базові форми оригамі - схеми та інструкція. На цьому ж сайті перегляньте відео з 10 - ма кращими саморобками оригамі. Складіть , будь ласка, 5 моделей, які вам найбільше подобаються, сфотографуйте їх та пришліть на вайбер.
                                      



29 жовтня

Добрий день, діти. Сьогодні ми з вами продовжуємо говорити про витинанки.
Перегляньте, будь ласка, відео.

Зараз ми з вами будемо виготовляти витинанку -  Берегиню.
Перегляньте, будь ласка , відео.

Зразки витинанки - Берегині.





                        22 жовтня
Добрий день. діти. Сьогодні ми з вами будемо працювати над виготовленням витинанки у смужці.
Перегляньте, будь ласка ,відео.

23 жовтня
Практична робота . Виготовлення витинанки "Дерево життя".






Добрий день , діти !

З 15 жовтня ми з вами будемо працювати дещо інакше, але я думаю не менш цікаво. Щочетверга та щоп’ятниці ви будете заходити на мій блог, де я буду для вас викладати презентації, відео – заняття, технологічні картки тощо  з теми гурткової роботи.

15 жовтня.

Тема. Витинанки: суть поняття. Історія виникнення витинанки. Техніки та способи витинання. Українські майстри витинанки.

 





Витинанка – орнаментарні і фігурні прикраси житла, ажурно витяті ножицями, штам пельками, ножем з білого або кольорового паперу.  

Історія виникнення
 витинанки

 Ажурні витинанки відомі ще з V ст. до н.е.  Це були вироби з шкіри та хутра. Перші паперові прикраси, які можна вважати аналогами традиційних витинанок в Україні, виникли в Китаї і пов’язані з винаходом там паперу.

Витинанка в Україні відома з ХІХ ст. коли була побудована перша паперова фабрика. З того часу українці прикрашають своє житло  цими витворами мистецтва

Однокольорові.  
Витинанки , які виконані в одному кольорі


Багатокольорові
При  створенні яких використовують  декілька кольорів

З підкладкою
Які розташовані  на тлі іншого кольору



Класифікація витинанок:

ажурні ,   силуетні , одинарні,  складні,    аплікаційні,

 накладні,  складені.

Ажурні зображення міститься у прорізях.



Силуетні зображення: виступає силуетом

Одинарні виготовленні з одного аркушу паперу


Складні аплікаційні - з кількох аркушів паперу, і тому завжди багатокольорові


Аплікаційні


Накладні :накладені одна на одну гіркою


Складені

Витинанки, зображення яких утворені з окремих елементів


Одним із відомих українських майстрів витинанки є Микола Матвійович Теліженко — український скульптор, графік. Заслужений художник України, член Національної спілки художників України та Національної спілки майстрів народного мистецтва України. Народився 16 березня 1951 року у місті Звенигородці Черкаської області.

Перегляньте, будь ласка ,  відео.






           16 жовтня.

Добрий день, діти. Сьогодні ми переходимо до практичних занять  з теми «Витинанки».

Тема. Практична робота . Виготовлення серветок.

Виготовляємо квадратну серветку – витинанку та круглу серветку - витинанку.



 



Немає коментарів:

Дописати коментар